Relatívne rýchle schudnutie s trvalým efektom a bez neželaných následkov, to ponúka v skratke bielkovinová diéta.
Vďaka vyššiemu príjmu proteínov a naopak snahe obmedziť neefektívne vysoký príjem tukov a sacharidov začne metabolizmus pracovať kvalitnejším a zdravším spôsobom, čo bude mať za následok spaľovanie tukov a úbytok váhy s tým, že svalová hmota zostane zachovaná a nehrozí tak fyzické vyčerpanie.

hmotnost

  • A to je rozdiel bielkovinovej, respektíve proteínovej alebo ketogénnej diéty oproti množstvu iných menej známych diét, ktoré sú dnes „vďaka“ internetu rozšírené, no pomerne nefunkčné alebo majú iba dočasný efekt s vedľajšími účinkami či následným jo-jo efektom.

Prakticky môžeme povedať, že ide o prirodzenú metódu ako prijímať potravu a potrebné živiny, ale nepriberať.
Naopak, naše telo si po určitých fázach zvykne prebytočné tuky a cukry spaľovať. Dostane sa do takzvaného stavu ketózy. Aj napriek názvu ide v princípe o ten najprirodzenejší stav, vďaka ktorému vaše telo čerpá energiu z telesného tuku. No je tu jeden háčik, obmedzujeme predovšetkým sacharidy a tým pádom si môžeme myslieť, že ich nedostatok poznačí náš zdravotný stav. V skutočnosti je však telo pri nízkej hladine sacharidov v krvi schopné vyrábať ketóny, ktorých zdrojom sú mastné kyseliny. Každopádne je však lepšie k celej veci pristupovať so znalejším posudkom a poprípade sa poradiť s odborníkmi, ktorí by nám doporučili istý stravovací plán.

workout

Spomeňme si preto iba v skratke prioritné výhody proteínovej diéty:
V prvom rade vravíme o pomerne rýchlom a hlavne účinnom úbytku váhy. Ďalšou výhodou je fakt, že pri tomto type diéty nemusíme počítať kalórie. Určite oceníte aj minimálnu pravdepodobnosť vzniku neželaného jo-jo efektu. V konečnom dôsledku je tento typ následne vhodný takisto k udržiavaniu si hmotnosti bez ďalšieho priberania.